Snuskigt hungrig.

Vart ska jag börja?

Man är hungrig, verkligen vrålhungrig, så jag bestämmer mig för att ta några rån. Det kändes som år och dar sen sist och det är enkelt och gott. Jag tar fram sex stycken, det blir tre dubbelrån. Jag har smörat fyra och har två kvar och då när jag lyfter upp det näst sista för att smöra det ser jag hur någonting rör sig. Någonting som är brunt och litet och avlångt. Kan ni gissa vad det var? EN LARV! Det var en jävlabajsäckel larv på mina rån! Vad i hela fridens namn gör dom där? Sen idag när mamma skulle städa ut skåpet där vi hade haft rånen och det så hittar hon ingenting förän hon lyfter fram korgen där rånen var. Där kröp det mer än en larv mellan dom. Och det var bara på den sidan där rånen var. I andra delen av korgen där det fanns kex fanns det inga. Då visade det sig att det var någon sorts mjöllarver och att dom bakas in som ägg i rånen. (Och andra saker som innehåller mjöl) Hur jäkla vidrigt är inte det???! Det är till och med snuskigt! Låt oss säga att jag inte kommer äta bröd på ett längre tag..

Man är fortfarande hungrig, hoppar över frukosten för att man vägrar äta någonting från skafferiet hemma så får man reda på att det serveras potatisbullar som skollunch. Första tanken är: JIPPI, någonting gott i magen. Men tanken ändras rätt fort då tiden för att äta dessa potatisbullar är kommen. Man tar en tallrik och några potatisbullar och börjar äta. Och det är gott ända tills man kommer till mitten. Där är det mos och mjukt och blött och vitt och äckligt. Då får man äta kanterna på några bullar, för man kan ju inte ta hur många som helst? Neeeejdå. Sen får man svälta. I vanliga fall brukar jag äta rätt så många mackor men nu när jag lagt av med mjöl.. Ellerja, saker så skriker mjöl.

Då får man sitta i skolan och kämpa för att kunna koncentrera sig. Sen halkar man efter och missar grejer och sen är det kört. Skolorna (de som gör/köper skolmaten tänker inte på några andra än sig själva.) Dom är dumma i huvet och giriga när som själva sitter med en god kyckligsallad eller en perfekt makaronilåda som de lagat själva. Men inte ska väl någon tänka på oss ungdomar som ska ta över efter dom? Nejdå, oss kan man skita i för vi har inte rätt till samma saker. Vi är ju trots allt inte vuxna och det är verkligen inte vi som är framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0