bajs.

Engelska; Är det verkligen så nödvändigt? Här sitter jag och ska lära mig 294 glosor utantill. Och inte nog med det jag ska även kunna fyra texter! Och det är nodvändigt för att...? Vi kan väl få fara på språkresa istället? Så mycket roligare och nyttigare. Man får använda språket, prata det, lyssna för att bli tvungen att förstå. Man får höra olika dialekter och inte någonting tråkigt och rakt som är inspelat på en cd.

Ge skolorna lite mer pengar så lovar jag att vi skulle lära oss mer. Varför gör man inte skolorna roligare så att man vill vara där. Och istället för att släpa fötterna efter sig så skulle man gå fram med huvudet högt och ett leende på läpparna. Alla skulle väl föredra det? Men nej. Nu ska skolan vara det tråkigaste som finns. Och när den har slutat för dagen, då ska vi hem och spendera de få timmar fritid vi har på att läsa läxor..

Sen äter vi, gör lite fler läxor för att sedan sova. Och voila, det är en ny dag där vi får släpa oss till skolan ännu en dag. Same shit, different day.

/ H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0